Çocuk Eğitimi Nasıl Olmalıdır.?

Çocukları eğitmek, onların çok daha iyi bir insan olmaları için uğraşmak çok önemlidir. Bunu yaparken de onların çocuk olduğunu unutmamak, dolayısıyla onlara bir şeyler öğretirken sabırlı olmak gerekir. Sabırlı olmak, tahammül etme yetilerini geliştirir. Dolayısıyla öfke patlamaları olmaz ve çocuğumuz ile çok daha verimli, güzel bir ilişki kurabiliriz.

Çocuk Eğitimi Nasıl Olmalıdır.?
Çocuk Eğitimi Nasıl Olmalıdır.?
Çocuk Eğitimi Nasıl Olmalıdır.?
Çocuk Eğitimi Nasıl Olmalıdır.?

Çocuk Eğitiminde Çocuğunuza Doğru Şekilde Davranmak ve Sabırlı Olmak Çok Önemlidir!

Çocukları eğitmek, onların çok daha iyi bir insan olmaları için uğraşmak çok önemlidir. Bunu yaparken de onların çocuk olduğunu unutmamak, dolayısıyla onlara bir şeyler öğretirken sabırlı olmak gerekir. Sabırlı olmak, tahammül etme yetilerini geliştirir. Dolayısıyla öfke patlamaları olmaz ve çocuğumuz ile çok daha verimli, güzel bir ilişki kurabiliriz.

Çocuğa yönelik kötü eylemler, ki bunların içerisinde hem fiziksel hem de duygusal eylemler bulunur, çocuklar üzerinde olumsuz etkiler yaratır. Ebeveyn ile çocuk arasındaki sevgi bağını azaltır ve aslında çocukları eğitmek için bu yollara başvurduğunu savunan ebeveynler görecektir ki, kötü muameleye maruz kalmış olan çocuklar çok daha sorunlu olacaktır. Çocuklara yönelik yapılan kötü eylemler kesinlikle kabul edilemez ve meşrulaştırılamaz. Zaten çocuğa yapılan bu tarz yaklaşımlar ne çocuğa ne de ebeveyne bir yarar sağlar.

Çocuk Eğtimi Nasıl Olmalıdır

Ebeveynlerin Çocuğa Olan Davranışları Çocukların Geleceklerini Etkiler

Bağırarak işlerini halletmeye çalışan ebeveynlerin çocukları her istediklerini bağırarak çözmeye çalışır. Bağırarak ya da haykırarak, tutturarak ağlamaya yönelir ve istediklerini bu şekilde yaptırabileceklerini düşünür. Alay edilen bir çocuk daha çok içine kapanır. Eziklik psikolojisi içerisine girer ve maalesef ki ilerleyen yıllarda, tek başına bu hayatın içinde yer alırken gerekli dirayeti gösterememe gibi sorunlar yaşanır. Cezalandırmak yine çocuklarda olumsuz etkiler yaratır. Ancak bu cezalandırma sistemini doğru şekilde kurgulamak gerekir. Çocuğun psikolojisine zarar vermek amacıyla değil, aksine hatasını öğrenmesi yönünde bir durum oluşturulmalıdır. Cezalandırmak kadar ödüllendirmek de bir sistem içerisinde olmalıdır. Çünkü sadece ödüllendirme üzerine kurulu bir ebeveyn çocuk ilişkisinde, çocuk sadece alacağı ödül için bir şey yapmaya alışmamalıdır. Aksine çabaladığı için, zaten yaptığı güzel bir şey için ödüllendirildiğini bilmelidir.

Anne Çocuk Ve Yaşam

Ebeveynler Mutlaka Ama Mutlaka Çocuklarına Verdikleri Sözleri Tutmalıdır

Ebeveynler, çocukları üzerinde sadece disiplin kurmaya yönelmemelidir. Aynı zamanda çocukları için iyi bir örnek haline gelmelidir. Bu şekilde, ebeveynlerin yetiştirdikleri çocuklar da gelecek yıllarda yetişkin bir birey olduklarında ancak ve ancak sağlıklı bireyler olabilirler. Bir çocuğa kitap okumalısın diyen ebeveynler, evde çocuğunun yanında hiç kitap okumazlarsa, o çocuk kitap okuma alışkanlığı kazanamaz. Çünkü kendisi için verilen bir görev olarak algılayan çocuk, ebeveynleri yapmadığından dolayı nasılsa zorunlu bir durum olmadığını hisseder. Çok gerekli bir şey olsa, annem babam yapar diye düşünür.

Ayrıca, ebeveynler çocuklarına verdikleri sözleri mutlaka tutmalıdır. Eğer ki gece çocuklar yatmadan önce yanınıza gelip bir şey yapması konusuna sizden yardım isterse ve siz o an yardımcı olamazsanız, çocuğunuz size ısrarcı olabilir. Bu ısrar karşısında çocuğunuza bağırmak ya da onun hevesini kırmak yerine, sabah kalktığınızda birlikte sizden yardım istediği şeyi birlikte yapabileceğinizi belirtebilir ve çocuğunuzu sakinleştirebilirsiniz. Bu sayede, çocuğunuzun istediği şeyi yapabilmesi konusunda destek olmanız için sabahı beklemesi gerektiği anlatılmış olur.

Ancak unutulmamalıdır ki, eğer ki çocuğunuza sabah yardım edeceğinizi söylemiş ve söz vermişseniz, onlara verdiğiniz sözü tutmalısınız. Çocuktur ne olacak denmemelidir. Çünkü siz verdiğiniz söz tutarsanız, söz vermenin ne kadar önemli olduğunu çocuğunuz da görür ve çevresindeki insanlara kendisi de söz verdiğinde sözünü tutmanın bir erdem olduğunu öğrenir. Verdiği sözleri de tutar. Ayrıca verilen sözü tutmanız, çocuğunuz arasındaki güven, sevgi bağını da güçlendirir.

Çocuğunuz böyle bir durumda sizden yardım istemişse, yardım istediği konu çok elzem bir konu değilse, ertesi gün değil de bir gün sonrası için beklemesi konusunda da zaman zaman çocuğu yönlendirmek gerekir. Yine, çocuğunuzun sizden yardım istediği günden 2 gün sonra, söz verdiğiniz zamanda çocuğunuza yardım etmelisiniz ki aranızdaki güven kırılmasın. Bu şekilde, hemen ertesi günü değil de bir gün daha bekleyerek sonuca ulaşan çocuğunuz sabırlı olmayı öğrenmeye başlayacaktır.

Anne Çocuk İlişkisi Nasıl Olmalıdır

Çocuğunuzun sizden istediği yardım çok elzem bir durumda, bunun yanı sıra ağlama ve mutsuzluk had safhadaysa, çocuğunuz bir şeyden fazlasıyla etkilenmiş ve bunun üzerine sizden yardım istiyorsa, böyle bir durumda çocuğu mutlaka sakinleştirmeye çalışmak gerekir. Yine bunu yaparken bağırmak ya da köt muamele etmek yanlıştır. Çocuğunuzu sakin bir tavırda dinlemeniz, sonrasında da onu anladığınızı hissettirerek ve sevginizi göstererek sakinleştirmeniz gerekir. Çocukların gece yatmadan önce bu tarz bir sorunları olduğunda onları görmezden gelmek işleri daha da içinden çıkılmaz bir hale sürükleyebilir. Çünkü çocuklar sakinleşmeden ve huzura kavuşmadan uyuyamazlar. Sorun her ne ise daha da kötüleşebilir. Çocuklar o yaşlarda yaşadıkları sorunları çok daha büyük olarak hissedebilirler. Dolayısıyla kendisi için çok önemli olan ve onu bu denli etkileyen bir sorun karşısında sizden yardım istemiş, yani sizin desteğiniz ile bu sorunla başa çıkabileceğine inanmışsa, çocuğunuz ile aranızdaki güven duygusunu pekiştirmek için onu geri çevirmemelisiniz. Size olan güvenlerinin boşuna olmadığını, her koşulda onların yanında olacağınızı ve onları çok sevdiğinizi çocuklarınıza göstermelisiniz.

Yazarımız Gökçe Cömert'e Teşekkürler..

Bir Emoji Bırakın

like
2
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
1